Pages

sponser! :)

Saturday, December 29, 2012

baibai 2012 welcome 2013

tahun 2012 kian melabuhkan tirai 2 hari je lagi. so many things happen on this year. pelan jangka pendek dh banyak tercapai. pelan jngka pnjang msih byk dlm proses. andai umur masih panjang, harap tahun 2013 dan tahun2 sterusnya dipermudahkan smua olehNya. 

flashback balik, bermula dr hujung tahun lepas, after graduate on oct 2011. ak keje dgn vads pd nov 2011..bulan Januari kami bertunang. after that kumpul duit utk kahwin for few months. bulan 8 quit the job ats sbb mcm-mcm lahh alasan. hahaha. pastu kwen, moved to penang. unemployed for 4 months.  jd surirumah spenuh masa. cukup utk aku pelajari ape itu tugas seorang isteri. faham apa itu kebosanan bila suami kluar bkerja. adapt dgn cara hidup baru. 

rentetan dari tu, aku start a business online kecil2an. sbb aku sedar, interest aku memang kearah dua2 ni. internet society LEXEE dan NISYA'S COLLECTION tiba2 business datang seiring. aku rse time tu cm Allah yg bg guideline utk aku mulakan bisness. now mula mnampkkan hasil. customer pun makin ramai. lorong gelap yang kurasa sebelum ni sikit sdikit menampakkan cahaya keluar dari trowong. hahaha.

tapi tulahh, Allah Maha Kaya dgn rezeki. by the end of year tanggal 26hb Disember 2012 I got a job aready. lapor diri on the next day. yg besstnye, keja tu sama position ngn keje aku kat KL dlu. dan aku gembira dgn keja tu. betapa hebatnya aturan Dia kan. kita pun tak sngka2 dari mana datangnya rezeki. its oke if aku tak jadi exec bank hebat2 pun. sbb aku tahu btapa stressnya hidup. balik rumah wat balik file lg. pastu gaji berdasarkan target dan komisyen. its oke aku tak jadi cikgu or lecturer pun. sbb aku tahu tugas itu sgt berat. cikgu skrg bkn cm cikgu zaman dlu. anak murid pun hormat. skrg ni, cikgu lg takut ngn anak murid. betul tak?

bg wanita, sape kate kawen muda, xdak kje besar, xdak keta besar xleh hidup ekk? smpaikan nak kahwin pun takut. semua tu KARUT. halalkan yang haram dlu. bru bina hidup yang lebih berkat. biar slow asalkn kukuh. kita jangan hanya memandang nikmat duniawi ye kengkawan. igt pdNya selalu..kerana dia yg mncipta kita. lgpun dunia ini hanya sementara. kekayaan, kesihatan, harta benda smua ujian dr Dia..knapakah jahil sgt kita nk fahami ye? dlu aku pun mcm tu..byk sgt godaan syaitan..

YA ALLAH YA RAHMAN YA RAHIM..ARRAZZAK dan YA LATIFF. amalkan zikir asma alhusna ni dalam kehidupan seharian anda. IN SHA ALLAH hidup anda akan jd stenang2nya. tiada lg rasa risau, gusar memikirkan judgemnt manusia. andai Dia di tmpat No 1 hati anda, nescaya anda takkan berpaling ke blakang lg. nescaya rasa puas hati dan bersyukur akan terbit sdikit demi sdikit dalam hati anda. nescaya anda akn merasakan rzeki xputus-putus dan hati pun semakin tenang. 

lepas mengamalkan zikir ni 2 mggu lepas. aku merasa bnyk perubahan yang tak dsangka2 dlm hidup aku. ni bukan cerita rekaan. ni cerita sebenarr..di kuliah sabtu pg ni..kata ustaz abd mutalib, kalau hati rasa tenang, tenteram, alhamdulillah.. itulah rasa bunga-bunga syurga. Yakin bahawa setiap yang berlaku ada hikmahNya!  Amin Ya Rabbal A'lamin! hehe~(^.~)v

No comments:

Post a Comment