Pages

sponser! :)

Friday, November 15, 2013

6th months pregnancy ;)

hai lama benar tak update blog ni. igt mlm ni nak citer pasal pregnancy since tgh tnggu hubby balik keja. bosan plak sorg2. smbil taip smbil tgk muzik-muzik semi final. agak bosan hahah

ok la, now klu dikira kandungan ni dah 25 weeks pun. baby pun makin aktif menendang. kdg2 rase benjol belah kanan. pastu dia p belah kiri plak. haha nakal ek ank ummi ni. dua hari lepas gua amek cuti sbb abbi dah makin kurang cutinya. huhu. pg ad app pakar pemakanan. pstu amek darah nk utk chek kndungan gula dlm ms 3 bulan. maklumla gua kan ada kencing manis siket2 hahaha. aritu gue kne drive. dh stahun xdrive..nasib baik igt lg. bawak pun slow2 ja. hahaha. 2pm plak p scan kt klinik, doc ckp nmpk cm boy. nmpk bird diaa! tp bila doc nk tnjuk kat ummi, baby takmau tnjuk plak. malu2 ye, hahaha

doc cakap baby sakan dok nendang. xmau tnjuk dah lepas tu. huhu..doc godek2 kt perut dlm 5 minit, then come out with these result. alhamdulillah, smua look ok. berat baby pun dh 656g . bila tenet dh laju gue upload gmbr ek..hehe :)

citer pasal baby boy plak, dan tanda-tanda baby boy ke girl. klu ikutkan ak ad buat research kt internet. tapi mungkin ada some sign tu betul jgk. jom tgk apa tanda2nya. hehehe

1) Mual dan Muntah
-kalau nak ikutkan gua mmg takda lgsung mual2 dan muntah ni. klu muntah pun mungkin bleh kira brapa kali  tu pun sbb perut kosong atau angin kembung je yg tolak.
-org kata kalau teruk moring sickness besar kemungkinan baby girl. klu kire part ni more to boy la kan. hehe

2)Bonjolan Perut..
-org kata klu perut tinggi tandanya baby boy. klu rendah tandanya baby girl
-tp kes aku ni gue pun tak pasti sbb mungkin tak cukup besar lg utk ak ukur. haha tp ak rse perut aku ni bulat kedepan je. huhu

3) Tubuh terasa lebih bengkak
-klu rase bengkak or 'gemuk' tu tandanya anak perempuan, klu sebaliknya anak lelaki
-klu aku xrase cm gemuk sgt pun skrg. cuma tang perut je rse cm ketat dan tegang. huhuhu

4) Suke Makan makanan bedaging, masin dan masam tanda anak lelaki
-itu petanda anak lelaki. ha yg ni ak mmg prasan, ak suke makan kacang. daging/ayam/ikan itu xde hal lah. gua makan semuanya. tolak batu ngn kayu je. takda alahan makan ape pun. huhu

5) Suka makan makanan manis dan buahan tanda anak perempuan
-ha yg ni pun aku suke jgk. hahaha, hari2 klu boleh nak makan buah esp jambu merah, tembikai ke, oren  ke..hahaha pelik kan. so laki ke pompuan ni? aku pun kompius hahaha

6) kulit kering tanda anak lelaki
-aku rse mmg kulit muka ak cepat kering. kdg2 msti ada putih2 kt muka esp kt mulut. smpaikan ada garis hitam dkt tepi2 bibir..nak buat mcmana, mak gue ckp mungkin alahan ubat

7) posisi tidur ke utara tanda ank lelaki, kalau selatan anak perempuan
-tp aku prasan klu tido aku akn mngadap selatan sbb mgadap dinding. tp bg aku itu lebih kpd keselesaan masing2 kan. btol x? hehehe

8) janin lelaki akn bergerak dr arah kanan
-aa, aku perasan yg ni. dia akn gerak dr kanan. pstu dia ke kiri plak. kdg2 rse cm ombak tsunami dlm perut ni. hahahaha


so, rse2 cmana. bg aku ak rse byk petanda anak laki. bukan bias atau apa. tp dr awal instint aku rse cm anak laki sbb aku tak muntah2 lgsung. huhuhu, neway takpela kita tfk jela nnt. mungkin next scan boleh tentukan dgn lebih jelas lg


okey, nak smbung tgk citer problem child 2 plak. lain kali jmpe lg. ok bai. ahhaha :)


No comments:

Post a Comment